INTERAKTIVNÍ ON-LINE KURZ O PODNIKÁNÍ V OBLASTI NAVRHOVÁNÍ INTERIÉRŮ

V našem distančním on-line kurzu se studenty sdílíme zkušenosti, které jsme nasbírali za 17 let naší praxe. Všechny náměty a tipy ilustrujeme na konkrétních příkladech ze života.

Interiérovému designu se věnujeme od roku 2006 a naší klientelou jsou především lidé z vyšší střední a vyšší vrstvy České republiky. To jsou zejména vyšší manažeři či vlastníci středních firem, ne však miliardáři a vrcholoví sportovci či top světové modelky. Na exkluzivní klientelu se nezaměřujeme, kuchyně v investiční hodnotě 400 000 Kč pro nás není „ubožanda“, ale vážná věc a když navrhujeme kamennou pracovní desku za 180 000 Kč, tak se opakovaně ujišťujeme, že to je akceptovatelné.

Náš typický rozpočet za hlavní obytnou místnost je 1 000 000 Kč a za koupelnu 500 000 Kč. Když doporučujeme pohovku za 120 000 Kč, tak si musíme být jisti, že to pro celek dává smysl a klienti jsou na to mentálně připraveni.

Tato čísla uvádíme, abychom naznačili, z jakých „vod“ naše zkušenost pochází, neb každé podnikání je ovlivněno svou cílovou skupinou a navrhování interiérů pro majitele uhelných dolů a fotbalových klubů bude patrně probíhat jinak, než to naše.

ŽIVOT NELAKUJEME NA RŮŽOVO

Interiérový design je obor, který vyvolává silně romantické představy a je spojován s luxusním životem celebrit.

Za 17 let existence naší školy jsme se mnohokrát potkali se studenty, kteří si tento obor zvolili, neb toužili po snadné práci za hodně peněz. Tak to ale v tomto oboru není a my tuto „smutnou“ pravdu nazastíráme. Práce interiérového designéra je náročná a je to především služba … poskytovatel této služby potřebuje být jak kvalitní designér, tak šikovný komunikátor a manažer. V rámci kurzu společně projdeme všechny fáze zakázky a upozorníme na vše, na co je třeba si dát pozor a co je třeba mít dobře promyšlené dopředu.

Nebudeme Vám slibovat, že je snadné vydělávat 70 tisíc korun měsíčně, ale pokusíme se Vás přesvědčit, že 40 tisíc korun měsíčně lze zvládnout relativně brzy a na vyšší mety se lze posunout časem a spolu s budováním svého týmu a dalších příbuzných oblastí podnikání.

Náš názor je ten, že je velký rozdíl skutečně podnikat a nebo si na designéra jen hrát. Když máte s bídou na práci 2 hodiny denně, žádnou díru do světa neuděláte. Pomáhat kamarádům a známým za pozvání na kávu určitě lze, ale to my nenazýváme podnikáním, to nazýváme koníčkem. Pojmenovávání věcí adekvátními názvy je významnou součástí tohoto kurzu.

ROZUMÍME OBAVÁM ZAČÁTEČNÍKA

Prodávat své služby pod svým jménem není tak snadné, jako se stát obchodním zástupcem známé a silné značky. Navíc, vždy, když je člověk zároveň prodejcem i tvůrcem, musí hledat balanc mezi marketingovou a zakázkovou prací.

Navíc všichni víme, že aby interiérový designér přesvědčil klienta o svých kvalitách, je ideální mu ukázat portfolio svých předchozích projektů. Ale jak na to, když teprve začínám a žádné krásné fotografie svých realizací ještě nemám? I takovou situaci lze řešit a jsou cesty, jak představit své dovednosti i bez těchto fotografií.

V rámci kurzu budeme věnovat hodně času specifikaci své nabídky a hledání adekvátní formy její marketingové presentace.

Významně se budeme věnovat i posouzení nutnosti umět tvořit dokonalé, fotorealistické vizualizace, neb to je další silná obava začátečníků … že bez nich se nelze prosadit.

Cílem kurzu je též Vám pomoci rozmyslet si strukturu své nové webové stránky, kterou my považujeme za základ úspěchu … je to Vaše digitální identita, i místo, kam můžete posílat potenciální klienty, aby si dopředu posoudili, jestli jim vyhovuje Váš způsob práce. Vytvořit vlastní web vůbec nemusí bolet a ani to nemusí být neskutečně drahé a ani k tomu nepotřebujete hory fotografií z oslnivých realizací.

 

SOUČÁSTÍ KURZU JE KOUČING

Naše škola je odjakživa založena na upřímné a intenzivní zpětné vazbě. Navíc víme, že při hledání své cesty člověk ocení možnost si prodiskutovat své myšlenky s někým, kdo mu naslouchá bez potřeby jej brzdit v rozletu a kritizovat jeho nápady. Víme, že začátky jsou těžké a to poslední, co člověk na startu chce slyšet, je drsňácká polemika a odsudek jeho snů. Co je pro Vás velkou výhodou …. je to, že roky vedení školy interiérového designu nás naučily pokoře a emaptii a tím pádem budeme spíše Vaším parťákem a průvodcem, než káravým mentorem.

Na druhou stranu je pravda, že tento obor je pro veřejnost vykreslován přehnaně idealisticky a růžově. Designéři v rozhovorech nepřiznávají těžké chvilky a naopak se tváří, že s každým svým klientem pravidelně létají k moři na dovolenou a jejich život je jedna velká párty na podpatcích v šumu drahých bublin.

My Vám nechceme pomáhat stavět vzdušné zámky, ze kterých se časem člověk zřítí na zem a dost to bolí. Budeme Vám upřímně říkat vše, čeho si všimneme, že spíš nebude fungovat, než že bude … v kurzu sdílíme naše reálné zkušenosti, dáváme náměty, „přihazujeme“ postřehy z pozorování jiných designérů … přidáme i vlastní příběhy.

Nemáme však recept na dokonalý úspěch hned a bez překážek. Navíc, každý za úspěch považuje něco jiného.

Účastnický poplatek za celý kurz činí

Když kliknete na zelený blok s daty, otevře se Vám popis programu v daném období.

2. – 15. října 2023

První dvoutýdenní blok studia je věnován ujasnění si, co je to vlastně za „produkt“ / „službu“, kterou chceme prodávat a poskytovat.

V definici naší nabídky totiž spočívá jádro celé podnikatelské strategie. Pro tyto dva týdny jsou na programu 4 video – lekce:

  1. Různé stupně specifikace výsledného řešení interiéru
  2. Co dělá interiérový designér v rámci realizační fáze
  3. Je to hlavně Vaše estetické oko, co prodáváte?
  4. Různé typy „obrázků“ pro různé typy pojetí profese designéra interiérů

Cvičení pro toto období spočívá v přemýšlení a specifikaci, kde cítíte své nejsilnější stránky a jakou formou je plánujete aplikovat ve svém podnikání. K tomu obdržíte seznam „talentových“ položek a příklady aktivit, které lze v rámci průběhu projektu vykonávat, Vy si vyberete ty, které ladí s Vaším nastavením a vyspecifikujete si, jaké pojetí prezentace Vaší nabídky Vám bude vyhovovat … k tomu též obdržíte sadu inspiračních příkladů.

16. – 29. října 2023

Druhý dvoutýdenní blok studia je věnován seznámení s realitou profese interiérového designéra z pohledu cen a časové náročnosti. Též se budeme zabývat tím, jak nahlížet na cenu realizační fáze, která není dopředu vůbec odhadnutelná. Pro tyto dva týdny jsou na programu 3 video – lekce:

  1. Kolik času projekt návrhu interiéru vlastně zabere?
  2. Cenové srovnání vybraných profesí v ČR
  3. Jak nahlížet na hodinové sazby různých typů aktivit

Cvičení pro toto období představuje průzkum cenových úrovní v oblasti interiérového designu a sepsání eseje na téma: „Kolik stojí návrh interiérového designéra od zkušené a slavné značky a od stydlivého začátečníka, který pracuje z domova“.

30. října – 14. listopadu 2023

Třetí dvoutýdenní blok studia je věnován otázce, zda-li je hlavním výstupem interiérového designéra fotorealistická vizualizace a za tu se platí hlavně, a nebo je to trochu jinak. Pro tyto dva týdny jsou na programu 3 video – lekce:

  1. Typy zobrazení návrhů interiérů, potřebné vybavení a časová dotace pro jejich tvorbu
  2. Co vše je třeba specifikovat, aby se návrh interiéru zhmotnil
  3. Pokud nejsme kvalifikovaný stavař s praxí … můžeme a máme kreslit stavařské plánky?

Cvičení pro toto období spočívá v analýze a posouzení různých typů dokumentace návrhu interiéru. Díky tomu si společně „osaháme“, co vše musí projektová dokumentace obsahovat.

15. – 28. listopadu 2023

Čtvrtý dvoutýdenní blok studia se věnuje úvahám o průběhu zakázky, fakturačních momentech a způsobu provedení iniciační schůzky s klientem. Pro tyto dva týdny jsou na programu 3 video – lekce:

  1. První kontakt, dohoda o podmínkách spolupráce
  2. Různé možnosti průběhu zakázky podle jejího typu
  3. Jak strukturovat nabídku

Cvičení pro toto období spočívá v sestavení vlastního plánu pro průběh zakázky.

29. listopadu – 15. prosince 2023

Pátý dvoutýdenní blok studia se zaměřuje na vytvoření Vaší cenové strategie. Pro tyto dva týdny jsou na programu 3 video – lekce:

  1. Kde v naší profesi vzniká zisk a jaké jsou všechny zdroje příjmů
  2. Zamyšlení se nad příjmem designéra v různých scénářích vedení své praxe
  3. Jak strukturovat svůj interní ceník

Cvičení pro toto období spočívá v sestavení vlastního názoru na 3 různé úrovně nacenění projektů …. 1) šikovný greenhorn bez investičního kapitálu / 2) „tuctový“ zkušený designér / 3) „šmrncovní“ značka designového studia.

3. - 21. ledna 2024

Šestý dvoutýdenní blok studia se věnuje specifikaci Vaší marketingové strategie. Kvalitní marketingová strategie si žádá mít vyspecifikovánu svou cílovou klientelu a její potřeby a touhy. Pro tyto dva týdny jsou na programu 3 video – lekce:

  1. Typologie zákazníků pro interiérového designéra
  2. Typologie interiérových designérů
  3. Proč si najímat interiérového designéra – benefity této služby

Cvičení pro toto období představuje kvíz, jehož pomocí si ujasníte svou strategii a pohled na věc … na základě Vašich odpovědí, Vám zašleme náš názor na to, jak svou praxi uchopit.

22. ledna - 6. února 2024

Sedmý dvoutýdenní blok studia se zabývá otázkou, jak o sobě dát vědět a kde získávat potenciální klienty. Pro tyto dva týdny jsou na programu 3 video – lekce:

  1. Známí známých, nároční příbuzní, SEO, Google reklama a emaily
  2. Potřebujeme oslnivý web a nebo stačí Instagramový profil?
  3. Klíčová role obrázků a jak na ně

Cvičení pro toto období představuje sestavení vlastního marketingového plánu a rozpočtu.