PÁTEK

25.

září 2020

SOBOTA

26.

září 2020

NEDĚLE

27.

září 2020

Úvodní trojdenní soustředění

Cílem setkání je vpravit se do způsobů zachycení Vašich kreativních myšlenek tak, aby je bylo možné komunikovat svému okolí.

Naučíme se 2D výstupy, práci s měřítkem a se vzorky.

Osaháme kolážovou metodu zachycení atmosféry prostoru a vyzkoušíme fixu Copic.

Zobrazovací metody pro interiér

Ukážeme si různé dokumenty, které při navrhování a realizaci interiéru vznikají.

Popíšeme si, proč preferujeme program Sketch Up a proč zároveň věříme, že naučit se skicovat je pro profesi interiérového designéra klíčové.

Projdeme si značky pro 2D výkresy a metody konstrukce různých typů perspektivního zobrazení.

Barevné a materiálové schéma

Atmosféra interiéru je tvořena použitými barvami, jejich proporcemi. Materiály a tvary.

Barevné a materiálové schéma pracuje se vzorky použitého textilu, podlahovin, tapet, dřevin, kovů, skla  …

Naučíme se se vzorky pracovat a též je lákavě adjustovat pro potřeby presentace.

Požadavky na řešení interiéru

Úvodní soustředění slouží i k ujasnění si, jak pracovat se zadáním pro interiér. Na co se ptát, co zohledňovat prioritně.

Dále se velmi věnujeme kontextu stavby … vztahu rozpočtu za nemovitost s rozpočtem na interiér.

Dům, na kterém budeme pracovat, si budete moci přizpůsobit svým prioritám a estetice.

Práce s rozpočtem investora

Mnoho kurzů interiérového designu pro dospělé učí především vyrábět hezké obrázky … a z drahého zboží se vyrábějí snadno … člověk do vizualizace lupne  pohovku za 180 000 Kč, křesílko za 60 000 Kč a svítidlo za 80 000 Kč a ejhle … má hezkou „vizošku“.

My učíme navrhovat interiéry, které mají realistické rozpočty a realistickou proveditelnost.

Jak na konstrukci perspektivy?

S perspektivním zobrazením nám v dnešní době hodně pomáhá počítač. Tudíž není třeba se nad výkresy hrbit tak, jako tomu bylo před lety.

Je nicméně dobré a užitečné rozumět základům perspektivního zobrazení tak, aby bylo možné vkreslovat detaily do vytištěného podkladu z počítače a jako celek vše dávalo smysl.